Bamos Coklat Kurus

5/5

RM120.00

Bamos Coklat Kurus sihatkan usus anda. Cuci semua yang ada dalam usus yang berkerak, najis akan lebih hitam dan berbau jauh lebih busuk.

SKU: bms1001 Category: Tag:
View cart
produk original

Description

Bamos Coklat Kurus sihatkan usus anda. Cuci semua yang ada dalam usus yang berkerak, najis akan lebih hitam dan berbau jauh lebih busuk

APA YANG ANDA PERLU TAHU BERKENAAN USUS?

Ada dua jenis usus yang kita miliki, iaitu usus kecil dan usus besar. Secara umum, usus kecil berfungsi membantu proses pencernaan makanan. Sementara fungsi usus besar adalah memproses pencernaan makanan yang terakhir dalam badan.

Apakah bahagian dari usus besar?

Ukuran usus besar memang lebih lebar dibandingkan dengan usus kecil. Tetapi usus besar jauh lebih pendek. Panjang usus kecil kira-kira 6,7 meter, sedangkan usus besar hanya 1,8 meter. Usus kecil bersambung ke usus besar melalui bahagian usus yang disebut sekum(CECUM) .Usus besar atau usus terdiri dari empat bahagian, iaitu usus asenden(ASCENDING COLON) , usus transversum (TRANSVERSE COLON), usus desenden(DESCENDING COLON), dan usus sigmoid(SIGMOID COLON).Usus asenden adalah bahagian usus besar yang ‘menaik’ dan terletak di sebelah kanan perut. Usus transversum ada di bahagian atas, dan menghubungkan usus asenden di kanan ke usus desenden yang menurun di bahagian kiri perut. Usus sigmoid adalah bahagian yang menyambung pada usus desenden dan berbentuk seperti huruf S. Bahagian ini menyambung ke rektum.

Fungsi usus besar dalam sistem pencernaan

Usus besar memiliki peranan penting sebagai bahagian dari sistem pencernaan.Beberapa fungsi usus besar meliputi:

1. Menyerap air

Fungsi usus besar yang tak boleh diremehkan ialah menyerap air. Sebahagian besar proses pencernaan makanan dan penyerapan nutrisi memang sudah diselesaikan di usus kecil. Namun usus besar membantu penyempurnaan proses pencernaan tersebut dengan menyerap air. Dengan ini, terbentuklah material sisa-sisa pencernaan makanan yang padat untuk dikeluarkan dari tubuh sebagai Najis.

2. Menyerap vitamin

Fungsi usus besar seterusnya adalah membantu penyerapan vitamin yang terbentuk dari aktiviti bakteriaa-bakteriaa baik yang memang hidup di bahagian usus. Ada sekitar 700 spesies bakteria baik yang hidup dalam usus dan membantu dalam menjaga kesihatan kita. Beberapa fungsi bakteria baik tersebut adalah memecah polisakarida yang belum tercerna menjadi asam lemak yang mudah diserap usus besar. Fermentasi polisakarida tak tercerna ini menghasilkan gas nitrogen, karbon dioksida, hydrogen sulphide, dan metana yang dikeluarkan tubuh sebagai flatus (kentut). Bakteria dalam usus besar juga menghasilkan vitamin K serta biotin. Saat kita kekurangan pengambilan vitamin ini dari makanan, penghasilan vitamin oleh bakteria tersebut akan sangat membantu untuk menjaga kesihatan.

3. Mengurangkan acidity dan melindungi tubuh dari jangkitan

Mengurangi acidity dan melindungi tubuh dari jangkitan adalah fungsi usus besar yang sangat penting. Mukosa pada permukaan usus besar mengeluarkan zat bikarbonat. Zat ini berfungsi meneutralisasi keasidan yang dihasilkan oleh asid lemak(Fatty Acid) dan zat-zat pencernaan lainnya dari usus kecil. Lapisan mukosa juga berperanan melindungi tubuh dari serangan jangkitan mikrobial.

4. Menghasilkan antibodi

Fungsi usus besar selanjutnya ialah menghasilkan antibodi. Jaringan limfoid pada usus besar membantu hasilkan antibodi dan antibodi reaksi silang. Antibodi ini umumnya diciptakan oleh system imuniti tubuh untuk menjaga agar jumlah bakteria baik tetap normal.Meski demikian, antibodi tersebut juga akan bekerja melawan jangkitan bakteria jahat, mencegah terjadinya jangkitan.Sama seperti bahagian tubuh lainnya, usus besar juga mampu mengalami gangguan kesihatan.

Penyakit yang mengganggu fungsi usus besar

Faktor genetik, pola makan, gaya hidup, dan usia berpotensi menjadi penyebab penyakit yang mengganggu fungsi usus besar. Beberapa factor medikal yang dapat menjadi masalah di usus besar meliputi:

1. Polip(ketumbuhan) usus besar

Polip usus besar adalah jaringan yang tumbuh berlebih dalam usus besar. Sebahagian besar polip tidaklah berbahaya, tetapi ada juga polip yang berisiko berkembang menjadi kanser.Setiap orang mampu saja terkena polip usus. Namun orang-orang yang lebih berisiko menderita polip ini adalah mereka yang berusia di atas 50 tahun, pernah mengalami polip, memiliki anggota keluarga yang pernah menderita polip, serta punya sejarah kanser usus besar di dalam keluarga.Gejala polip usus antara lain pendarahan semasa membuang air besar serta sembelit atau cirit yang tidak sembuh dalam waktu lebih dari tujuh hari. Meskipun begitu, polip usus besar seringkali tidak menimbulkan gejala apapun.

2. Radang Usus

Radang Usus adalah penyakit yang menimbulkan peradangan dan luka pada usus besar. Penyakit ini mula muncul pada usia antara 15 hingga 30 tahun, dan kebanyakan muncul kerana faktor keturunan.Gejala-gejala radang usus meliputi sakit perut, cirit-birit yang berdarah, penurunan berat badan, kurang nafsu makan, lelah dan lesu, anemia, serta sakit-sakit di bahagian sendi.

3. Diverticulosis

Diverticulosis adalah penyakit yang mana munculnya kantung-kantung kecil bernama divertikula, yang menonjol dari usus besar. Keadaan ini umum terjadi pada orang lanjut usia.Para doktor menduga penyebab diverticulosis adalah pola makan kurang serat. Sebahagian besar penderitanya juga tidak merasakan gejala apapun. Jika divertikula terkena jangkitan, terjadilah diverticulosis. Gejala diverticulosis ialah sakit perut (terutama di dibahagian kiri perut), demam, mual dan muntah , kekejangan, serta sembelit. Kes yang lebih teruk, diverticulosis mampu menyebabkan usus besar tersumbat atau bahkan robek.

4. Kanser usus besar

Kanser usus besar terjadi akibat pertumbuhan sel-sel abnormal di usus besar. Mutasi sel-sel ini belum diketahui penyebabnya.Namun risiko kanser usus akan meningkat pada orang yang berusia 50 tahun ke atas, pernah menderita polip usus, memiliki riwayat kanser usus di keluarga, menderita radang usus atau penyakit Crohn, pola makan tinggi lemak dan rendah serat, serta merokok. Menjaga fungsi usus besar agar tetap normal dan mencegah masalah kesihatan mampu dilakukan dengan langkah-langkah mudah. Mulai dari menerapkan pola makan seimbang, perbanyakkan pengambilan serat dan buah-buahan, minum air yang banyak, dan bersenam.

Ingat ye, Kurus atau Gemuk WAJIB ambil BAMOS untuk mencuci usus supaya,

1. Penyerapan nutrien dan vitamin lebih baik

2. Mengatasi penyakit buasir

3. Bila ambil supplemen/ubat-ubatan akan lebih berkesan

4. Elak toksin berkerak di dinding usus (colon)

5. Elak dari penyakit berbahaya terbentuk di usus

6. Badan lebih ringan tanpa pengumpulan toksin di dalam usus

7. Masalah sembelit settle

8. Jimat masa dalam tandas

9. Usus punca segala penyakit, usus cun settle

Punca kegemukan & Cara Mengatasi dengan BAMOS

1. Karbohidrat dan lemak berlebihan [Psyllium Husk]

Melambatkan kadar penyerapan karbo & menurunkan paras kolesterol dalam badan

2. Stress [Serbuk koko]

Sebagai bahan penenang, biasa kita dengar orang perempuan stress makan coklat sebab di dalam serbuk koko ada bahan penenang

3. Metabolisme turun [Rumpai laut]

Meningkatkan kembali metabolisme yang turun. Banyak faktor-faktor yang menyebabkan metabolisme turun antaranya orang perempuan selepas bersalin, badan naik mendadak.

4. Gula berlebihan [L Cartitine]

Ialah bahan menukar lemak kepada tenaga. Yang mengambil gula berlebihan akan menyebabkan kadar kalori yang tinggi dan akhirnya menyebabkan menjadi lemak tepu dalam badan, jadi L-Carnitine akan menukarkan lemak tepu tadi menjadi bahan bakar(Tenaga). Di nasihatkan supaya elakkan mengambil gula putih dalam makanan atau minuman untuk badan yang lebih sihat

5. Tidak bersenam [L Carnitine]

Bila terlebih mengambil karbohidarat, lemak, atau kalori yang berlebihan, menyebabkan badan susah untuk turun berat badan.

6. Tidak cukup tidur [L carnitine]

Harus cukup 8jam sehari, tubuh kita bila tidur yang cukup akan membakar kalori secara semula jadi.Jantung pun semakin sihat dengan kelebihan L carnitine yang menyingkirkan lemak-lemak jahat.

7. Air mineral tidak cukup [Psyllium husk]

Harus cukup 2 ke 3 liter sehari untuk buah pinggan dapat bekalan air yang cukup untuk memproses pembakaran gumpalan lemakSelera makan juga berkurang dengan minum air mineral yang mencukupi, masalah buasir dan sembelit jugak dapat diselesaikan dengan air mineral

Apa yang anda akan alami selepas makan BAMOS?

Permulaan

1. Akan buang secukupnya kerana sudah berpuluh tahun menyimpan toksin dalam tubuhBila minum esok paginya,memang najis amat teruk baunya berkali ganda dari biasa dan warna NAJIS akan berwarna hitam. Itu tandanya toksin-toksin berjaya di keluarkan.Amat berbeza pada permulaan ambik Bamos pada sachet pertama dan sachet seterusnya…petandanya anda sendiri boleh lihat pada kekerapan dan warna najis. Bayangkan sudah bertahun simpan toksin yang telah mengundang masalah dan akan datang masalah yang lebih besar iaitu kanser.Selepas daun senna memainkan peranan sebagai agen mengeluarkan toksin tugas rumpat laut pulak untuk supply vitamin A,B dan C pada usus dan seterusnya phylum husk menghalau semua toksin-toksin yang akan datang.

CARA MINUM BAMOS

1. Sachet di bancuh bersama 250ml Air Suam

2. Kalau nak minum dengan air batu, panas dulu dengan air panas dan baru tambah air batu.

3. Air biasa boleh, tapi shake kaw-kaw

Minum waktu malam 30 minit sebelum tidur.InsyaAllah pagi esok akan terus membuang dan cucikan semua yang ada dalam usus yang berkerak, najis akan lebih hitam dan berbau jauh lebih busuk.Badan akan rasa lebih ringan dan perut lebih kempis dan lembik.

FAQ – SOALAN LAZIM TENTANG BAMOS COKLAT KURUS

1. Bahaya ke ?– tidak Bamos bukan ubat,hanya makanan tambahan.

2. Umur berape?– 18 tahun dan keatas

3. Orang kanser boleh ker?– Tidak boleh kerana ada collagen

4. Orang gastrik boleh ke?– Boleh cuma dia kena makan masa punctual jangan makan banyak sangat, kerap tapi sikit-sikit portion makanan yang kena ambil dalam satu masa

5. Ada kesan sampingan ke?– Tiada kesan sampingan , malah tubuh rasa 10 kali ganda lebih sihat dari biasa bila toksin di keluarkan

6. Perlu diet ke?– Ya kerana tubuh kita ada masa2 yang tertentu yang perlu makan. Pagi tengah hari dan last pukul 7 petang. Malam tubuh kita dah rehat, masuk apa-apa makanan ia akan jadi lemak. Bagi tubuh waktu kita rehat dengan diet ..InsyaAllah makin sihat.

7. Perlu bersenam ke ?– Ya sebab tubuh kita macam getah bila lama tak senam dia jadi keras. Kita akan bagi link telegram untuk belajar cara bersenam simple hanya di rumah atau tempat kerja boleh buat

8. Pukul berape minum?– Sebelum tidur pukul 10 atau 11, di galakkan tidur awal,tubuh kita tidur dalam segar bangun dalam segar. Sayangi tubuh sebelum sakit

9. Tak bahaya ke berak?– Lagi bagus kerana buang toksin lama yang berkerak pada dinding usus yang mengakibatkan badan kita rasa letih lesu dan tak bermaya. Dan bila usus kotor akan berpotensi penyakit berbahaya.

10. Boleh consume setiap hari?– Boleh, kerana pemakanan kita setiap hari banyak bercampur bahan-bahan yang menyebabkan toksin dan bila minum BAMOS ni setiap hari kita boleh cuci dan tubuh lebih sihat

11. Kalau consume ubat lain boleh ke minum ?– boleh tiada masalah

12. Berape kali berak tu ?– bergantung pada tubuh tu, kalau banyak toksin 3 4 kali selepas minum dan makin berkurang.

13. Kenape perlu berak ?– nak kurus dan sihat wajib cuci toksin. jika tidak/kurang berak najis tadi lama2 akan jadi mengeras dalam usus, selepas itu akan bawa ke sembelit dan seterusnya bila najis yang keras bergesel dengan dinding usus atau biji BUASIR akan boleh menyebabkan buasir.

14. Berape jam lepas minum BAMOS akan berak?– 8jam atau awal bergantung pada toksin didalam badan seseorang

15. Boleh ke minum dengan ais?– boleh kena buat dengan air panas dulu tapi di sarankan dengan air suam sahaja

16. Berape kali sehari dia akan berak?– Hari pertama maksimum 3kali selepas minum satu sachet. selepas itu akan berkurang dan wajib sekali sehari akan berak

17. Gula boleh consume?– Elakkan gula dan sebaiknya tinggal terus spanjang minum Bamos tengok macam mana tubuh kita sihat 10kali ganda. Kita semua boleh hidup tanpa gula..gula pembunuh senyap no.1

18. Makanan apa yang perlu elak?– Minyak ,tepung,fastfood, dan bahan yang guna pewarna

19. Diet apa yang sesuai?-Puasa isnin khamis (rawatan terbaik untuk tubuh) Atau 3hari tanpa makan hanya minum air(Intermittent Fasting). Tubuh reset balik jadi segar.

20. Orang mengandung boleh makan ke?– Tak boleh

21. Tak ada cara lain ke selain berak?– Yang ni paling terbaik,buat apa nak ternak toksin? cari nahas besar dalam hidup

22. Sejauh mana produk ini akan bertahan dalam market?– BAMOS sudah berdaftar myipo (long term product and save product ). Masih ramai lagi penduduk Malaysia yang belum kenal BAMOS. kami target setiap orang akan mengambil BAMOS sebagai minuman Detox

23. Orang berpantang boleh minum?-Boleh susu pun bertambah banyak

24. Ukur lilit makin turun?– Ya ukur dulu sebelum minum Bamos, seluar lama boleh pakai kembali

25. Berat berapo kilo boleh turun degan satu kotak?– Bergantung, ada testimoni kami sampai 5 kg , 6 kg turun. Bergantung kepada pemakanan juga. Amal resepi yang kami akan kongsi nanti. InsyaAllah cepat..

26. Macam mana nak konsisten kurus?– Set dalam mindset untuk kurus dan sentiasa jaga pemakanan, elakkan gula 100%.

Reviews

There are no reviews yet.


Be the first to review “Bamos Coklat Kurus”